2012-12-07

"Abbey of Saint Sixtus", "Trappist Westvleteren 12", pora automobilių

"Ieškai automobilio? Nepirk Lietuvoje - lekiam į Vokietiją. Tuo pačiu užsuksime į Belgiją alaus."
Taip užsimezgė dar viena proga prasiblaškyti, paragauti, prisikimšti naujai nupirktų automobilių bagažines lauktuvėmis ir alumi. Šįkart pirksime du automobilius - vienas draugas nori įsigyti sau, kitas žmonai. Taip pat kirba slapta mintis prisiskambinti į vieną vienuolyną Belgijoje ir paragauti geriausio pasaulyje alaus. Galbūt keistai nuskambės, tačiau šio alaus paprastai nenusipirksite. Paprastai ir neprisiskambinsite...
Skrendame keturiese.

Keliavome:
2012.11.15 - 2012.11.19

Maršrutas "google" žemėlapyje:
Maršrutas

Skrydis ryte, keltis anksti. Dušas, stipri kava, stiprus sumuštinis, taksi ir mes jau oro uoste skaitome pranešimus.
Kauno oro uoste

Pamatuojame ar mūsų krepšiai atitinka standartus.
Krepšys turi tilpti

Atestacija įveikta, lipame į lėktuvą. Virš debesų kepina saulutė, nuotaika pakyla kartu su lėktuvu, skrydis neužtrunka. Lėktuvas leidžiasi, smagiai rieda pakilimo taku. Pasirodo piloto koja tik šiandien ištraukta iš gipso. Na, arba tik šiandien lėktuvui pakeitė stabdžių kaladėles. Kaip kitaip paaiškinti lėktuvo stabdymą, kurio metu visi daiktai švilpia į priekį, salone pasidaro tylu, vietomis pasklinda ne koks kvapas. Arba užmigo..
Išsivalome adrenaliną iš apatinių kelnių, žygiuojame link automobilių nuomos punkto. Nuomos sąlygos vėl nedžiugina - brangiau, negu įprastai. Automobilis taip pat nedžiugina. Šįkart mus veš Daewoo Nubira. Siaubas.
Daewoo Nubira. Siaubas.

Pirma stotelė - degalai.
Degalai

Skambiname automobilių pardavėjams. Štai čia ir pasipylė "verkauft, heute verkauft, neue motor". Visi mūsų "pirmieji variantai" parduoti arba nevykę. Skambiname daug, apžiūrime vos pora automobilių. Vienas iš jų labiau baugina, negu "Nubira", kitas atrodo padoriai. Esame netoli Kiolno. Su pardavėju sutariame susitikti kitądien, ieškome viešbučio Kiolno mieste. Viešbutyje skubiai "reorganizuojamės". Variantų visuomet yra - tereikia gerai paieškoti, pakoreguoti prioritetus.
Paieška

Susiplanuojame rytdieną, judame į Kiolno centrą. Apeiname ratu didingąją Kiolno katedrą. Paskausta kaklai.
Kiolno katedra

Prie katedros šurmuliuoja nemaža aludė - "Gaffel am Dom". Be abejo užsukame apsižvalgyti. Erdvu, labai triukšminga, bet jauku.
Gaffel am Dom

Bare žmonių labai daug.

Ore tvyro alaus ir virtų kiaulės kojų kvapas. Tačiau nepatenkintų nėra.

Pagrinde pilstomas vietinis - "Kolsch" alus. Labai gaivus. Bare mums patiko alaus pateikimo sistema. Alus pilstomas į 0,2 talpos stiklinaites.
Gaffel am Dom

Tokia stiklinaitė "išgaruoja" labai greitai, tačiau aplink sukiojasi nemaža komanda padavėjų, kuri kaip mat tuščią tarą pakeičia pilna. Alus nespėja išsivadėti - visuomet jaučiamas "pirmojo gurkšnio" efektas. Jeigu alaus daugiau nebenori - tereikia ant tuščios stiklinaitės viršaus uždėti popierinį padėkliuką. To nepadarius - tvirta vikriojo padavėjo ranka per kelias sekundės dalis ryžtingai pakeičia tuščius bokaliukus pilnais. Ir taip be pabaigos..
Ilgai neužsibūname - rytoj anksti keltis. Žingsniuojame namo, stebime keistas vitrinas.
Vitrina Kiolne

Viešbutyje prieš miegą aptariame planus.
Weissbier

Rytas, dušas, pusryčiai, vienas iš automobilių tampa mūsų.
Toyota

Skubame gražinti "Nubira" nuomos punktui. "Nubira" ima kvailioti - įjungus šildymą beveik visos arklio galios kažkur dingsta. Keistas gedimas. Po kiek laiko "arkliukai" grįžta į savo vietą, riedame toliau.
Į nuomos punktą pavėluojame apie penkias minutes. Punkto darbuotoja paima raktelius, ištaria "Alles O.K.", tačiau po poros dienų nuo kreditinės kortelės nuskaičiuojami pinigai už dvi nuomos dienas. Hertz, jūs esate begėdžiai! Juolabiau - taisyklėse parašyta, jog galima vėluoti iki 30 min, o, pavėlavus daugiau kaip 30 min., bet ne daugiau kaip 3 val. - taikoma "bauda". Tačiau tikrai ne visos dienos mokestis. Pateikėme pretenziją. Pagal taisykles atsakymą turėjome gauti per 10 dienų. Terminas praėjo, tačiau tylu. "Bylinėjamės" toliau..
Ropščiamės į daug patikimesnę Toyotą, važiuojame apžiūrėti kitų variantų. Vairuotojui rodome kelią.
Savadarbis GPS įrenginys

Apžiūrime antrąjį automobilį, apuostome, pajudiname - geras.
Toyota

Tačiau vėl per vėlu. Dokumentus sutvarkysime rytoj ryte. Internetu randame viešbutuką miesto centre - Hotel Rossner. Kambarys erdvus, lubos labai aukštos.
Viešbučio kambarys

Kambaryje yra kriauklė, dušas koridoriuje. Na, išgyvensime.

Daiktus metame ant grindų, žygiuojame ragauti miesto. Skanus ir šaltas. Puiku. Viešbutyje už lango mūsų kantriai laukia taiki armija.
"Paulaner" armija

Kariai labai taikūs ir visiškai nesipriešina. Vienas po kito išsunkti ir sugniuždyti krenta į šiukšlių dėžę. Ne kokia mirtis. Mes krentame į lovas.
Rytas su dušu, kava ir sočiais pusryčiais. Rytas ankstyvas - šiandien taip pat daug reikalų ir ilga kelionė laukia.
Taip, šiandien ta diena, kuomet ragausime geriausio pasaulyje alaus - "Trappist Westvleteren 12. Geriausiu jį išrinko ne kažkokie komisijos nariai, o viso pasaulio alaus žinovai, gurmanai ir šiaip mėgėjai. "Ratebeer" svetainėje šis alus taip pat pirmoje vietoje. Taip, pavyko prisiskambinti į "Abbey of Saint Sixtus" (arba "Westvleteren abdij") vienuolyną ir užsakyti pora dėžučiu alučio. Vienuolių taisyklės labai griežtos. Prisiskambinus galima užsisakyti ne daugiau kaip 2 dėžutes alaus. Tuomet telefonas įtraukiamas į laikinąjį juodąjį sąrašą - sekantį kartą prisiskambinti galima bus tik po 60-ties dienų. Tuo pačiu automobiliu taip pat galima atvažiuoti ne dažniau kaip kas 60 dienų. Skambinti galima tik tam tikromis valandomis, tam tikromis dienomis. Ne visuomet užsakyti galima geriausiąjį - yra ir kitų rūšių. Informacija apie skambučių laiką bei tądien užsakomo alaus rūšį skelbiama internete - http://www.sintsixtus.be/eng/brouwerijactueel.htm. Taip pat, kuomet užsakymas paimamas, turi sutapti užsakyto alaus rūšis su tądien paruošto alaus rūšimi. Užsakymo atsiėmimui skiriamas konkretus laikas. Mes turėjome vienuolyne būti 13.30 val. Mums pasisekė - alaus grafikas ir daug kitų veiksnių buvo palankūs.
Mūsų alaus grafikas

Tvarkome antrojo automobilio reikalus ir pirmyn!
Belgija

Likus keliolikai kilometrų keliukas pasidaro nelabai svetingas. Nemanau, jog vienuoliams patiktų asfaltu lekiančių plieninių žirgų riaumojimas.
Keliukas į "Abbey of Saint Sixtus" vienuolyną

Nuorodos kuklios.

Aplink laukai, dirbama žemė.

O štai ir mūsų kelionės tikslas.
Keliukas į "Abbey of Saint Sixtus" vienuolyną

Prie vartelių jau lūkuriuoja pora alkanų automobilių.
Šalia "Abbey of Saint Sixtus" vienuolyno

Vienuolyno prieigos kuklios, tačiau tvarkingos.
"Abbey of Saint Sixtus" vienuolynas

Varteliai atsidaro, pajudame vidun.
"Abbey of Saint Sixtus" vienuolyno teritorija

Viduje pluša jaunas vaikinas.

Lauke kalnai pilnos ir tuščios taros.

Be abejo, pilna patrauklesnė.
Westvleteren 12 alus

Sulaukiame savo eilės. Vaikinukas šasteli alutį į bagažinę šypsodamasis. Supranta momento svarbumą.
Westvleteren 12 alus šasteli į bagažinę

Susimokame prie kuklaus langelio. Viduje kabo atidarytuvas. Jei paprašytume - atidarytų, ko gero.
Kuklus langelis susimokėti už alų

Viskas. Pavyko!
Šalia vienuolyno yra kavinė "Cafe in de vrede".
 "Cafe in de vrede"

Čia gali pasmaližiauti tie, kuriems nepasisekė apsipirkti.

Ragaujame kitas rūšis. Pastarosios mažiau įvertintos, tačiau skonis ir aromatas nuostabūs. Ragaujame "Trappist Westvleteren blond (5,8%)".
"Trappist Westvleteren blond (5,8%)" alus

Smaližiaujame "Trappist Westvleteren 8 (bruin 8%)".
"Trappist Westvleteren 8 (bruin 8%)" alus

Eh, kelionė pavyko!
Kupini įspūdžių, dieviškų skonių bei aromatų lekiame atgal į Vokietiją. Kiolne dalinamės grobį. Čia mūsų keliai išsiskiria.
Dėžutė "Trappist Westvleteren 12 (bruin 10,6%)" alaus

Kad ir kaip norėtųsi važiuoti visiems krūvoje - tenka išsiskirti į dvi grupes po du. Juk du automobiliai. Šiek tiek skiriasi ir planai - du sėbrai lekia namo, aš lieku dar vienai dienai - lankysime seniai matytas draugo gimines. Atsisveikiname.
Toyota Paulaner 2.0 D4D

Giminės gyvena netoli Mannheim'o. Nakčiai apsistojame Koblenz'e - pusiaukelėje tarp Kiolno ir Mannheimo.
Kiolnas - Koblenza'as - Mannheim'as

Šiek tiek pabraidome po Koblenz'ą, pasiurbčiojame, suvalgome po milžinišką kebabą. Kebabas pasitaiko rūstus ir visai netaikus. Jaučiamės nugalėti - išsunkti ir sugniuždyti. Kiūtiname miegoti. Iš tolo girdime kaip patalai dainuoja ir kviečia.
Patalai, kurie moka kviesti

Ryte aplankome draugo gimines, lekiame į Berlyną. Automobilis puikus ir greitas.
Toyota važiuoti moka

Keliai Vokietijoje nuostabūs.
Kelias Vokietijoje

Todėl vakarop mes jau Berlyne. Apsistojame "Hotel Majestic" viešbutyje. Čia esame jau penktą ar net šeštą kartą. Viešbutis strateginėje vietoje - šalia metro stotelės, netoli centro. Pusryčiai skanūs ir labai sotūs. Rekomenduoju!
Kuprinės metamos ant lovų, surengiame titanų dvikovą - "Trappist Westvleteren 12" V.S. "Trappistes Rochefort 10".
"Trappist Westvleteren 12" V.S. "Trappistes Rochefort 10"

Galima drąsiai teigti, jog varžovai verti vienas kito. Skonio receptoriai, gomurys, nosis, liežuvis patiria ribinius krūvius. Ragaujame, diskutuojame.

Taip, toks turi būti tikras alus!

Skonių jūrą ir kvapų pievą nupasakoti sunku, dar sunkiau nupasakoti skirtumus tarp šių "Titanų", tačiau išsirutulioja puikus palyginimas:

• "Trappist Westvleteren 12" - tai dėvintis šilkinį kostiumą rimtas verslininkas, kuris nusiskuto šiandien ryte ir pasikvėpino brangiais kvepalais. Jam 35-keri metai, tvarkingai apsikirpęs, vairuoja šių metų gamybos juodos spalvos Volvo sedaną, turi 280 kvadratinių metrų namuką 12 kilometrų nuo Oslo centro.
  • "Trappistes Rochefort 10" - tai 25-kerių metų jaunuolis, kuris dėvi džinsus, labai daug keliauja, daug žino apie muziką, meną, asmeniškai pažįsta kelias roko žvaigždes. Vairuoja 1975 metų gamybos "Maserati" automobilį, kuris yra pilnai atnaujintas, šiuo metu iš šaltos žiemos baltų skarų juokiasi kažkurioje nedidelėje saloje netoli "Fiji".

Dvikova baigta. Žygiuojame link metro stotelės. Berlynas nemiega. Ragaujame Berlyną.
Berlyne

Stebime aplinką.

Skanu.

Šiek tiek gražu, šiek tiek baisu.
Berlyne šiek tiek baisu

Truputį vėsu.
Berlyne truputį vėsu

Vėlu, tačiau šviesu.
Berlyne šviesu

Šiek tiek paslaptinga.
Berlyne

Šiek diek didinga.

Pačiame centre įsikūrę protestuotojai. Aha, vadinasi dar nėra taip vėsu.
Protestuotojai Berlyno centre

Taip bevaikščiodami užsimirštame ir pavėluojame į paskutinį metro. Na, ką padarysi, žygiuosime pėsčiomis. Nėra taip jau toli.
Kelias iki viešbučio

Į viešbutį parsirandame pavargę, tačiau linksmi.
Ryte prausiamės, sočiai užkandame, lekiame namo. Lenkijoje stabtelime pailsėti kamštyje.
Kamštis Lenkijoje

Apie 23.00 val. mes jau Lietuvoje.
Lietuvoje

Vidurnakty - namie. Eh, kaip smagu keliauti! Ypač su gera kompanija.

2 komentarai:

1. Aciu uz idomius straipsnius. Susiviliojau ir pats nuvaziavau pirkti masinos analogisku budu. Tikrai verta. Sekmes.

Rimantas

AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū už ačiū, smagu, jog rašliava patapo kažkam naudinga ;)