2012-03-03

Skrendame į Vokietiją pirkti automobilio

Keturių dienų "minitripas" su kolegomis. Šįkart mūsų planuose ne vien pramogos. Pirksime automobilį, o gal netgi du. Tačiau nepamiršime ir alučio degustacijos. Skrisime trise, vėliau prisijungs ketvirtasis. Prieš pusantrų metų aš tokiu pačiu metodu įsigijau transporto priemonę, pirkinys pasiteisino, dabar kolegų eilė.
Kelionės planas trumpai:
02.16 d. anksti ryte iš Kauno oro uosto "Ryanair" skrydžių kompanijos lėktuvu skrendame į Vokietijos "Frankfurt Hahn" oro uostą, esantį šalia Frankfurto miesto. Čia nuomojamės automobilį, važiuojame į kelis numatytus punktus šalia Frankfurto. Jei pavyksta rasti tinkamą automobilį - perkame jį ir važiuojame į Berlyną naujai įgytąja transporto priemone. Nesėkmės atveju važiuojame į Berlyną nuomotu automobiliu arba viešuoju transportu ir paieškas tęsiame čia. Paieškos privalo būti sėkmingos, kadangi sekmadienį ryte planuojame naujai nupirktu automobiliu išvykti iš Berlyno ir vakarop parsirasti namo.

Keliavome:
2012.02.16 - 2012.02.19

Maršrutas "google" žemėlapyje:
Maršrutas

Ar teko pirkti automobilį Lietuvoje? Čia jie visi yra "idealios būklės", įveikę "tik 99.000, 149.000 ar 199.000 km.", "tikrai nedaužti ir sveikomis oro pagalvėmis", "juo važinėjo pensininkė ir tik į bažnyčią", "parduodami už tiek, už kiek ir buvo pirkti, nes pardavėjas neturi laiko".. Ir, jei automobilį patikrinus autorizuotame servise paaiškėja, jog tikroji rida yra ne 145.000 km., o 470.000 km. (!!!!) (taip man nutiko prieš ~4 metus, kuomet ieškojau šeimyninio miniveno), tuomet pardavėjas pareiškia, jog "čia bus vokietis žaltys prisižaidęs..". Daugelis prekeivių šiaip "neturi laiko" tikrinti parduodamo automobilio autorizuotame servise. Ir trečiadienį taip pat neturės laiko. Kaip ir ketvirtadienį.. Vokietijoje už dokumentų klastojimą yra numatyta baudžiamoji atsakomybė (bet juk Lietuvoje taip pat ??), pardavėjas privalo tam tikram laikotarpiui suteikti garantiją parduodamam automobiliui, todėl žymiai sumažėja tikimybė, jog jūsų nupirktasis automobilis bus prastos techninės būklės ar bus "atsuktas skaitliukas".
Kaip nusipirkti automobilį Vokietijoje ir ar verta tai daryti? Manyčiau verta, jei automobilio vertė 5000,- eurų ar daugiau. Tuomet pardavėjo nuolaida, padaryta po jūsų derybų pabrėžiant, jog automobilis iškeliaus iš Vokietijos, padengs praktiškai visas išlaidas. Netgi techniškai tvarkingas automobilis gali sugesti, todėl pardavėjai džiaugiasi girdėdami, jog nereikės suteikti garantijos.

Pagrindinės išlaidos:
Lėktuvo bilietas - 15-25 eurai;
Automobilio nuoma - 50-60 eurų;
Kuras - apie 50 eurų;
Viešbutis - 20-30 eurų;
Maistas ir alus - 40-50 eurų;
Laikini numeriai, draudimas, kiti dokumentai - 80-100 eurų;
Kuras iki namų - 100-120 eurų.
Telefono sąskaita - 10-15 eurų.
Viso: ~ 350 - 450 eurų.

Kooperuojantis - dalis išlaidų dalinasi. Be abejo, jei būsite svečioje šalyje ilgiau ir ragausite alaus daugiau - išlaidos taip pat bus didesnės, tačiau mūsų tikslas buvo "reikalus" suderinti su pramogomis. Pirkdamas savo automobilį 2010-ųjų metų rudenį - nusiderėjau 2400,- (!!!) eurų. Tačiau šiemet pardavėjai buvo mažiau sukalbami. Ko gero, tai nulėmė augsiantis rusakalbių pirkėjų potencialas dėl pasikeisiančių Rusijos prekybos muitų įstatymų. Šiemet pavyko nusiderėti atitinkamai 300,- ir apie 500,- eurų. Visais atvejais išlaidos atsipirko.
Automobilių ieškojome mobile.de ir autoscout24.de portaluose - 100km. spinduliu aplink abu mūsų planuojamus aplankyti miestus. Tai padaryti buvo paprasta, kadangi paieškos nustatymuose galima nurodyti pašto indeksą ir kokiu spinduliu nuo jo atlikti paišką. Rastus skelbimus dar Lietuvoje atsispausdinome, pardavėjų koordinates sudėliojome "google maps" žemėlapių sistemoje, sudarėme maršrutą - nuo "priimtiniausio" iki "atsarginio" variantų. Prieš važiuojant visuomet pasiskambindavome pasitikslinti adresą, automobilio būklę, pradėti derybas.
Vokiečių kalba patartina. Na, bent mokyklinio lygio..

Apie kelionę papasakosiu smulkiau.
Keliamės ankstų vasario 16-tosios rytą.
Ankstus rytas

Vėsus dušas, pusryčiai, kava degalinėje ir mes žengiame lėktuvo link. Akys dar vis sunkiai fokusuoja aplinkinius objektus.
Link lėktuvo

Lėktuvas mosteli sparnais ir perpjauna "pūkinius patalus".
Pūkiniai patalai

Valanda su trupučiu ore ir mes jau mindome vokiškojo oro uosto prieigas.
"Frankfurt hahn" oro uostas

Apynauję "Ford Fiesta" išsinuomojame pačiame oro uoste už 60,- eurų per 15 min.
Ford Fiesta

Pirmasis mūsų skambutis automobilio pardavėjui vertas anekdoto statuso - "Labai gaila, tačiau vakar klientas parduodamą automobilį sudaužė per bandomąjį važiavimą". Taip, ko tik nebūna.. Skambiname kitam pardavėjui. Jis ištaria "Ich bin da". Važiuojame pas jį.
Sustojame "degalų" nevairuojantiems.
"Degalai"

GPS įrenginiai dažnai klysta - tuomet tenka vairuotojui kelią rodyti kitaip.
Rodome kelią vairuotojui

Atvykstame prie pirmojo automobilio.
Pirmasis variantas - geriausias variantas

Automobilis idealus. Gera komplektacija, rida nedidelė, tik trejų metų amžiaus. Tiesa, kaina truputi kandžiojasi, pardavėjas apie derybas girdėti nenori. Netgi atvirkščiai - kuomet patiksliname, jog pirkėjas privatus asmuo, pardavėjas ketina pridėti 800,- eurų mokestį už garantiją. Ir, tik patikinus, kad automobilis neliks Vokietijoje, palieka pradinę kainą su 100,- eurų nuolaida. Automobilį apseilėjame ir važiuojame toliau.
Aplankome kelias automobilių aikšteles 30-50 km. spinduliu su iš anksto nusižiūrėtais automobiliais, skambiname pardavėjams, deramės su nenumaldomu turkų kilmės pardavėju iki lubų prirūkytame vagonėlyje, bandome automobilius važiuodami, tačiau iš galvos neišeina pirmasis variantas.
Toyota D-CAT

Ne veltui kolega daug laiko praleido braidydamas interneto platybėse. Pirmu numeriu pažymėtasis automobilis pasirodė esąs priimtiniausias. Paskambiname pardavėjui - pastarasis pažada nuleisti dar 200,- eurų. Ketiname grįžti pas jį ir baigti visus reikalus, tačiau, o varge, jis pareiškia, jog šiandien visoje Vokietijoje vyksta kažkoks karnavalas ir visos valstybinės įstaigos baigia darbą gerokai anksčiau.
Grįžtame į oro uostą paimti kolegos "švogeriuką". Jis su šeima gyvena Anglijoje ir taip pat ištrūko "apsidairyti", atskrisdamas tiesiai iš Londono. Spraudžiamės keturi vyrukai į nedidukę "Fiestą" ir važiuojame į artimiausią miestelį - Koblenz. Čia gyvena vienas iš grupės "Modern talking" narių - Thomas Anders. Tą vakarą jis telefono ragelio nepakėlė (  ;)  ), todėl susirandame nebrangų, tačiau jaukų viešbutuką. Keturviečio kambario nebuvo, tačiau pakankamai gera kaina gauname pora dviviečių kambariukų. Tiesa, viename trys lovos.
Viešbutukas

Daiktus numetame ant grindų, žygiuojame į miestelį alaus ragauti.
Baro Interjeras

Miestelis nedidelis, gražus, šviečiančiomis ir provokuojančiomis vitrinomis.
Vitrina

Rytoj anksti ryte keltis, todėl neužsibūname.
Kitos dienos planas toks: anksti ryte važiuosime į automobilių aikštelę, čia liks du, kiti du skubės į oro uostą grąžinti nuomojamo automobilio. Jei pavėluos bent pusvalandį - priskaičiuos papildomos paros nuomos mokestį. Vėliau nupirktuoju automobiliu pagriebsime kolegas iš oro uosto ir judėsime Berlyno link, pakeliui apžiūrėdami dar kelis automobilius.
Penktadienio rytas. Prausiamės, lekiam. Pakeliui "sveiki" pusryčiai su kava. Jei nedažnai - galima..
"Sveikas" maistas

Atvykstame į aikštelę. Pardavėjo dar teks laukti apie valandą. Aikštelėje randu labai gražų automobilį, bandau kolegą įkalbėti, jog apsigalvotų ir pirktų šį.
Raudonas ir gražus 1971 metų Honda

Vakar ilgai aludėse neužsibuvome, kolega alaus nepadaugino, todėl lengvai atsispiria mano įkalbinėjimams ir mes einame pasivaikščioti po apylinkes. Randame keistų ofisų su "vietine" kanalizacija. Pro langą ofiso darbuotoja mus stebi labai didelėmis akimis. Manau, yra tik du variantai - arba ji mumis stebisi, arba kaip tik tuo metu .. daro .. Kažkas čiurlena iš vamzduko.
"Vietinė" kanalizacija

Kažkada čia bildėjo traukiniai.
Akmenys ant bėgių

Dabar žvanga alus.
Kalnai alaus

Vokietija "eina" teisinga linkme. Čia labai daug alaus daryklų, daryklėlių.. Ant vartelių skambutis su alaus daryklos pavadinimu. "Reuschenbach".
Alaus darykla

Ech, per anksti dar degustacijai.
Alaus vagonėlis

Kiti siūlomi produktai "skamba" ne taip viliojančiai.
"Pierdolla"

Grįžtame prie automobilio. Pardavėjo nėra. Vėluoja. Vėluoja visą valandą. Vėliau pardavėjas atvyksta kartu su aikštelės savininku. Mes pardavėjui priekaištaujame dėl vėlavimo, tai nugirsta savininkas. Pardavėjas "gauna velnių" vokiška greitakalbe. Kurį laiką pardavėjas su mumis bendrauja susiraukęs.
Pildome dokumentus, vykstame į miestelį laikinųjų numerių ir draudimo. Pildydamas dokumentus pardavėjas telefonu konsultuojasi su savo kolega. Pasiteiraujame apie galimybę įsigyti žiemines padangas, kadangi automobilis "avi" vasarines, o mūsų laukia ilga kelionė per žieminę Lenkiją (vėliau labai džiaugiamės tokiu sprendimu). Pardavėjas paskambina tam pačiam kolegai, paduoda mums ragelį - girdime lietuvišką kalbą! Lietuvis pasirodo labai malonus ir paslaugus esąs. Vėliau jis padeda mums surasti nebrangias ir kokybiškas padangas.
Pagaliau! Viskas atlikta! "Prisegame" numerius, atsisveikiname su pardavėju ir išvykstame.
Numerių tvirtinimas

Pakeliui užsukame pas minėtąjį lietuvį, kuris palydi mus iki padangų prekyvietės. Už 200,- eurų mums pasiūlo praktiškai naujas 17" žinomo gamintojo padangas. Už permontavimą pardavėjai papildomai pinigų nereikalauja. Puiku, tikrai geras sandėris!
Padėkojame lietuviui, atsisveikiname, lekiame į oro uostą, kol kiti du kolegos dar neištuštino visų oro uosto alaus atsargų. Automobilis rieda puikiai, vairuotojas šypsosi.
Riedame į oro uostą

Automobilio navigacija į oro uostą mus atveda pro kitą įvažiavimą. Čia daug keistų angarų.
Angarai "Frankfurt hahn" oro uoste

Nutariame, jog šiuose angaruose karo metu buvo slepiami naikintuvai.

Draugus randame šiek tiek įšilusius. Degustacija pavyko. Sėdame į automobilį - šįkart nesispausdami, judame link Berlyno.
Kelias link Berlyno

Keliai puikūs. Mūsų kelininkams yra ko pasimokyti..
Pakeliui paskambiname dar vienam pardavėjui, sutariame, jog užsuksime apsižvalgyti. Šį variantą kolega rado savo išmaniuoju telefonu pastarąją naktį viešbutyje. Po alaus degustacijos prieš miegą visada aplanko sėkmė. Įsidėmėkite tai. Užsukame, apsidairome. Automobilis nėra idealus kaip pirmasis, vos vyresnis, tačiau kaina labai priimtina.
Antroji Toyota Avensis

Skambindami šiam pardavėjui kelis kartus paklausėme -"jei automobilis mums patiks - ar galėsime tą pačią dieną sutvarkyti visus dokumentus ir važiuoti juo ?". Pardavėjas patikino - "taip". Pardavėju patikėjome, kadangi savo automobilį užpernai Berlyne pirkau apie 19-20 valandą vakaro. Tiesiog "autohaus'as" buvo iš anksto pasirūpinęs  laikinaisiais numeriais ir kitais dokumentais. Šis pardavėjas, ko gero, buvo praradęs laiko ir erdvės ar netgi ir "dokumentų" sąvoką, kadangi, pradėjus pildyti pirkimo-pardavimo sutartį, pasiteiravus apie laikinuosius numerius, pareiškė, jog numerius galėsime įsigyti rytoj iš pat ryto... Ką gi, Berlyne, tau teks mūsų dar palaukti. Pasirašome pirkimo dokumentus, automobilį pastatome už tvoros. Be numerių važiuoti negalime net iki viešbučio - baudos čia labai didelės. Pardavėjas patikina, jog automobilį galime palikti čia - nieko nenutiks, aplinka saugi. Paliekame. Pardavėjas pasiūlo mums surasti nebrangų viešbutį aikštelių teritorijoje, tačiau mes paprašome pasinaudoti kompiuteriu ir "booking.com" portale už tą pačią kainą randame viešbutuką artimiausiame miestelyje - Marburg'e. Iki miestelio pora kilometrų, viešbutis, spėjame, labai geras, nes paminėjus pavadinimą, pardavėjai nustebę susižvalgo.
Viešbutis vadinasi "Marburger Hof". Apsistojame apartamentuose keturiems. Ant kiekvienos lovos padėtas vokas su vienos iš brolių Grimų pasakos ištrauka. Jei teisingai supratome - 2012-ieji metai Marburge paskelbti brolių Grimų metais.
Broliai Grimai

Apartamentuose du miegamieji kambariai.
Apartamentų miegamasis kambarys

Yra netgi atskiras poilsio kambariukas.
Poilsio kambariukas

Prabangus vonios kambarys su tualetu ir papildomas atskiras tualeto kambariukas.
Vonios kambarys

Atidarau paliktąjį voką ir imu skaityti brolių Grimų pasaką vokiškai. Draugai juokiasi. Vadinasi metas alui. Žygiuojame į miestelį. Marburg miestelis gražus. Centre šviečia bažnyčia "Elisabetkirche".
"Elisabetkirche"

Tyliai pavasario laukia metalinis arklys.
Arklys laukia pavasario

Senamiesčio pastatai pamažu rengiasi žaliąjį rūbą.
Namas stengiasi apsirengti

Gatvelės apytuštės, nors dar tik 18-ta valanda vakaro.
Marburg miestelio gatvė

Randame parduotuvėlių keistais pavadinimais.
Mutabor

Žvalgomės panoraminėje aikštelėje.
Marburg miestelis

Grožimės.

Braidome tyliomis gatvelėmis.

Ragaujame alutį.
Degustacija pavadinimu "krombachtelėkime truputį alaus"

Žygiuojame atgal - rytoj vėl anksti keltis.
Liulia

Šeštadienio rytas. Pusryčiai viešbutyje, skubame tvarkyti reikalų, kadangi reikiamos valstybinės įstaigos šeštadienį dirba tiki iki 12-tos valandos. Tačiau įstaigų darbas puikiai sustyguotas - ilgai netrunkame. Numerius pagamina mums stebint.
Laikinųjų numerių gamyba

Numerių tvirtinimo varžtas aprūdijęs ir neatsisuka. Perkame puslitrį WD-40 (mažiau neradome), numerius laikinai dedame ant stiklo ir tandemu lekiame į Berlyną.
Į Berlyną

Greitkelyje pabandome automobilių galimybes. Galimybės daugiau, negu pakankamos. Viskas puiku.
200 km/h greitkelyje

Pakeliui sustojame lauktuvių ir vaišių įsigyti.
Vokiškos vaišės

Perkame degalų automobiliams ir sau.
"Baltieji degalai"

Į Berlyną atvykstame tik apie 21 valandą vakare. Apsistojame "Hotel Majestic" viešbutyje, kuriame iš anksto rezervavome kambarius.
Hotel Majestic viešbutis

Viešbutis strateginėje vietoje - netoli centro, šalia metro stotelė.
Metro stotelė "Konstanzer strasse"

Pasižvalgyti išsikrapštome tik apie 22 val. vakare. Metro skuodžiame link centro.
Metro šviesos greičiu

Jau vėlokas metas, rytoj anksti keltis, kadangi iki vakaro teks parsirasti namo. Tačiau šiokia-tokia degustacija pavyksta.
Degustacija

Spėjame šiek tiek pasivaikščioti, apžiūrėti "Branderburg gate".
Branderburg gate

Pasigrožėti šviesomis.
Ofisų pastatas Berlyne

Atrasti egzotiškų vitrinų.
Automobilis paplūdimyje

Apžiūrėti sovietinę simboliką, esančią šalia senosios DDR ribos.
"My pobedili - nashe delo pravoe"

Degustuoti alų tiesiog žvakių šviesoje.
Labai jau romantiška žvakė

Viešbutis, miegas, sekmadienio rytas, dušas, pusryčiai. Šalia viešbučio mūsų laukia du arkliai išalkę kilometrų.
Du alkani arkliai

Iki namų - 900 km. su trupučiu.
Namo

Gabaliuką Vokietijos ir pusė Lenkijos pralekiame "su vėjeliu".
Įvažiuojame į Lenkiją

Vėliau padėtis ima sparčiai blogėti. Oro temperatūra svyruoja apie 0 - 1 laipsnį šilumos, kelias pamažu dengiasi sniego košele.
Kelias ima šalti

Vakarop ima snigti.
Labai blogas kelias

Paskutinius kilometrus skaičiuojame važiuodami 60-70 km/h.
Paskutiniai kilometrai

Į Kauną parsirandame apie 24-tą valandą. Arkliai geri - nepavedė mūsų.
Snieguotas arklys

Po šios kelionės jaučiamės tikrais "perekūpais". Galbūt šįkart per daug užsikrovėme "reikalų" ir šiaip ganėtinai nesisekė viską operatyviai suderinti, tačiau, spėju, tokio tipo kelionę teks pakartoti. Juk smagu derinti "reikalus" su pramogomis.

8 komentarai:

1. Labas, nors reikalas 2 metų, vistiek savo aktualumo nepraradęs. Bet vis gi - mažai apie kainas parašyta. Ir dar, po dviejų metų auto važinėjat, ar jau iškeliavo pas naujus šeimininkus?

AtsakytiPanaikinti
  2. Pirmasis dar priklauso tam pačiam raiteliui, antrasis pas naujus šeimininkus. Kiek žinau - abu puikiai tarnauja. O kainos... Na, jos labai dinamiškos. Tiesiog - "www.mobile.de"
    P.S. lygiai po keturių savaičių atliksime labai panašų žygį :)

Atsakymai
    1. labas, planuoju vykti i vokietija auto pirkti, gal papasakotum kokios ten proceduros, su laikinaisiais numeriais draudimu ir panasiai?

Panaikinti
  3. Tinklaraščio administratorius pašalino šį komentarą.

AtsakytiPanaikinti
  4. Saunuoliai, vyrukai. Graziai papasakojot, daug paveiksleliu. Geru kelioniu.

5. Tinklaraščio administratorius pašalino šį komentarą.

6. Tai o kokia isvada? Ka patarsit kietiems? Ar verta pirkti auto Vokietijoj? Kas geriau? Kainos geriau + ka raso ta ir gauni, bez najebalavo?

AtsakytiPanaikinti
  7. vau, gerai susiskaite. Nors irasas senas, bet vertinga info! Super,aciu!